vrijdag 4 september 2009

EPP onderzoek!

Op de jaarvergadering vroeg een professor of er mensen waren die mee wilde doen voor een onderzoek voor de EPP! Ik vind dat altijd wel interessant dus had mij er voor opgegeven! Er kwamen zoveel goede berichten uit Zwitserland dat ik het zelf wel wilde uitproberen! Het onderzoek duurt een jaar en word gehouden in Rotterdam in het Erasmus MC.
Ik werd uitgekozen en doet het onderzoek al vanaf Januari.Iedere maand ga ik naar rotterdam en om de 2 maanden krijg ik dan het goede medicijn of de placebo!
Het onderzoek noemt men afgekort: Multicentrisch fase 111 EPP onderzoek.
Dit is een dagboekje waarin ik iedere avond inschrijft hoe de dag gegaan is!

De implantatie lijkt eng maar het is een speldeprik om te voelen. Ze wilde eerst gaan verdoven maar die prik deed nog meer pijn als de implantaat.
Ze brengen eerst het buisje in en dan een soort rijstekorrel word er in geschoven.
En dan is het weer gebeurd!Ik had nog geen foto's maar afgelopen dinsdag was er een dokter uit Noorwegen en die wilde zien hoe het ingebracht werd en toen mochten er foto's van gemaakt worden! In Noorwegen willen ze er ook volgend jaar mee beginnen!

Nu willen jullie wel weten of het helpt:
Normaal kan ik 7 seconden in de zon en nu liep ik zonder pijn buiten en over een braderie en dat was een hele rare ervaring kan ik jullie wel zeggen en ik moet gewoon leren om mezelf te ontspannen in de zon! Theo wist niet hoe hij het had ik ging mee fietsen en hij hoefde ook geen donkere doeken aan de partytent te hangen! En het was een warme zomer! Ik dorst alleen nog niet zonder lange mouwen want de vierde hete dag moest ik toch even uitkijken want dan kon het nog wat mis gaan! Dit was voor ons een heel vreemde zomer en ik hoop dat ze gauw toestemming geven om het medicijn voor ons te verstrekken!
Want Rita op de fiets naar de beeldentuin in garderen vanaf de camping op een snikhete dag en zonder pijn ja dat is echt nog nooit gebeurd!
Ik wilde dit verhaal toch even vertellen en wens jullie een prettig weekend!

Groetjes Rita

2 opmerkingen:

  1. Fijn Rita dat je een mooie zomer hebt gehad waar je vol hebt kunnen genieten van het mooie weer. Hopen dat de medicijnen snel gebruikt mogen worden in Nederland.

    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rita, wat fijn dat je zo hebt kunnen genieten van een fietstochtje. Wat voor de een zo vanzelfsprekend is om in het zonnetje te zijn, kan voor een ander een zware opgave zijn. Ik hoop voor je dat het medicijn er definitief komt en dat je nog veel tochtjes kunt maken.

    Liefs, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen