dinsdag 22 december 2009

De muziek Kerstbal!

Deze kerstbal heb ik zeker al ongeveer 20 jaar! Gekregen van mijn schoonmoeder! Hij maakte altijd een zacht geluidje en ik vond hem wel grappig. Na een paar jaar deed hij het niet meer en heb geprobeerd de kerstbal open te maken maar dat lukte niet! Ik heb hem toch ieder jaar weer opgehangen als herinnering aan mijn schoonmoeder!
Kon hem gewoon niet weg doen!
Dus dit jaar hing hij weer aan de lamp met zijn gekke lange touwtje! Tot onze verbazing begon hij ineens te spelen en nog duidelijk te horen ook! Dus hij doet het gewoon weer! Lachen hoor! Zou mijn schoonmoeder toch nog een beetje op haar zoon letten en het zo laten weten?

Het gaat zeker gelukkig beter met Theo want hij heeft vandaag weer zelf wat boodschappen gehaald! En hij krijgt weer meer herinneringen terug van de laatste tijd!
Hij vind het alleen nog gek dat hij er zelf niets van gemerkt heeft!

groetjes Rita

4 opmerkingen:

  1. Beste Rita,
    Ik heb dezelfde kerstbal!!! Op zoek op Google om er meer te weten over te komen kwam ik uw foto tegen.
    Heel bijzonder.
    Ik heb hem van mijn oma gekregen als toen jongste kleinkind en dat was in 1976. Hier doet hij het nog steeds.
    Vriendelijke groet.
    Moudette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh. Wat geweldig deze kerstbal. Ik ben al heel lang op zoek naar deze kerstbal. Ons gezin met 5 kinderen hebben veel fijne herinneringen aan deze bal, maar hij is stuk gegaan. Kort geleden is mijn vader overleden en mijn herinneringen aan hem hebben zoveel met deze bal te maken. Ik ben benieuw of jullie deze bal nog hebben en of ik hem over zou mogen nemen. Groeten Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe bijzonder dat er nog meer mensen zijn die deze kerstbal hebben. Ik heb m ooit gekregen van mn moeder, die helaas overleden is. Dus met kerst een mooi aandenken. Als kind speelde ik er al mee, zo'n 50 jaar geleden. Mn zoon en dochter zijn er ook weer mee opgegroeid. Omdat ze m later beiden zouden willen hebben ben ik er naar nog eentje op zoek....

      Verwijderen
  3. Wij hebben hem ook! Mijn moeder heeft hem van haar moeder gekregen en hij hing altijd aan de lamp boven de eetkamertafel. Hij betekent heel veel voor mij. Ook hier werkt hij nog!

    BeantwoordenVerwijderen